Stoiska handlowe: trendy w wystroju i designie 

Stoiska handlowe: trendy w wystroju i designie 

W handlu i marketingu szczególnie ważne jest pierwsze wrażenie. Klientów przyciąga przecież nie tylko sam asortyment, ale także sposób ekspozycji towaru. Ciekawa, zwracająca uwagę ekspozycja sprzedawanych artykułów możliwa jest jednak tylko w funkcjonalnym, dobrze zaprojektowanym i ciekawym wizualnie stoisku handlowym. Dotyczy to nie tylko wysp handlowych, ale także stoisk wystawienniczych i stoisk targowych.

Wyspy handlowe: stoiska handlowe w galeriach i sklepach wielkopowierzchniowych

Jeśli decydujemy się na otwarcie stoiska handlowego w postaci wyspy w galerii, musimy zapoznać się z trendami panującymi w ich wystroju i designie. Galerie handlowe to miejsca ściągające klientów zainteresowanych modą i dynamiką współczesnego życia. Odpowiadające tym zainteresowaniom stoiska handlowe z pewnością zyskają aprobatę naszych klientów. Dotyczy to zwłaszcza stoisk z artykułami o wysokich cenach jednostkowych oraz powiązanych z designem i modą, takich jak stoiska handlowe z kosmetykami, ubraniami, konfekcją, galanterią skórzaną, meblami, elementami wystroju wnętrz oraz zegarkami i biżuterią.  Współczesne wyspy handlowe to coraz rzadziej oklejone folią płyty z materiałów drewnopodobnych. Częściej stosuje się w nich nowoczesne technologie i rozwiązania wnętrzarskie znane z  prestiżowych targów międzynarodowych oraz z aranżacji luksusowych wnętrz biurowych. W obecnym sezonie handlowym modna jest przede wszystkim zabudowa tekstylna, np. typu T-FRAME. Nadruki i inne elementy wizualne stoiska handlowego umieszczone są na naprężonych tkaninach wzmacnianych silikonem. Odpowiednie oświetlenie tego rodzaju stoiska sprawi, że wywrze ono na klientach galerii handlowych silne wrażenie wizualne.  Już od kilku lat modne są też efektowne stoiska handlowe z wizualizacjami 3D. Doskonale sprawdzają się także wielkopowierzchniowe monitory, jest to jednak rozwiązanie stosunkowo kosztowne. Coraz bardziej istotna staje się urozmaicona forma geometryczna stoisk handlowych. W bieżącym sezonie daje się zauważyć modę na elementy podwieszane o złożonej geometrii. Coraz mniej popularny staje się natomiast minimalistyczny, surowy wystrój stoisk handlowych: wydaje się, że powstało zbyt wiele bardzo podobnych do siebie stoisk w takiej stylistyce. Jeśli zdecydujemy się na stoisko minimalistyczne, postarajmy się, by wyróżniało się ono ciekawą grą kolorów lub ciepłym oświetleniem.  Osoby zastanawiające się nad założeniem własnego stoiska handlowego w galerii, pasażu lub innym tego rodzaju obiekcie handlowym zaskoczyć może informacja, że wyspy handlowe nie są drogie. Używane stoiska handlowe o typowych projektach wizualnych nabyć można za około 3000 złotych. Oczywiście ceny projektowanych indywidualnie, designerskich stoisk handlowych są znacząco wyższe.

Zobacz również:

 

Stoiska wystawiennicze

Specyficznym rodzajem stoisk handlowych są stoiska wystawiennicze. To właśnie w ich przypadku oryginalny, ciekawy design liczy się szczególnie. Nie chodzi tu tylko o dobry projekt stoiska, ale także o oryginalność, barwność (choć i tu wystrzegać należy się krzykliwości). To właśnie te czynniki najsilniej przyciągają uwagę klientów. Stoiska wystawiennicze to oczywiście stosunkowo kosztowne stoiska handlowe – tak, jak wszystkie produkty na zamówienie, projektowane indywidualnie. Konieczna jest przecież szczegółowa analiza potrzeb klienta, profesjonalny projekt graficzny, zindywidualizowana budowa i instalacja. Dlatego właśnie coraz większą popularność na rynku stoisk wystawienniczych zdobywają sobie rozwiązania modułowe. Bardzo swobodną kompozycję powierzchni handlowo-wystawowej umożliwiają stoiska modularne, odmiana stoisk modułowych. Opierają się one na lekkich, aluminiowych ramach zestawianych w dowolny sposób. Uniwersalnością wyróżniają się także stoiska modułowe typu box. Ze względu na prostą konstrukcję, ich cena jest niska a mobilność znaczna – są to tanie w transporcie i łatwe w montażu systemy mobilne.

Stoiska targowe

Wszyscy wiemy, że estetyka stoisk targowych na polskich bazarach, targach i ryneczkach pozostawia wiele do życzenia. W porównaniu z pięknymi targami żywnościowymi Francji czy Włoch nasze bazary wywierają wręcz ponure i przygnębiające wrażenie. Jeszcze do niedawna wydawało się, że sytuacja ta nie ulegnie zmianie. Dziś daje się zauważyć, że dbałość o estetykę stoisk handlowych na polskich targowiskach powoli wzrasta. Coraz częściej sprzedaż na ryneczkach prowadzi się nie w metalowych szczękach i odrapanych pawilonach, ale w bardziej estetycznych niewielkich halach namiotowych. Modne stają się konstrukcje drewniane przypominające w stylu meble skandynawskie: są one praktycznie, niedrogie i z pewnością przyciągają uwagę klientów. Niestety, opisywane tendencje dotyczą wciąż tylko targowisk wielkomiejskich i ulokowanych centralnie, np. krakowskiego rynku kleparskiego, poznańskiego rynku jeżyckiego czy też warszawskich stoisk handlowych przy Hali Mirowskiej. Niewątpliwie wpływają one korzystnie na estetykę zaniedbanych dotąd fragmentów śródmieść polskich miast.